"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Έργα και ημέρες του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στις αστικές συγκοινωνίες.

Μια αποκαλυπτική παρέμβαση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στην Ολομέλεια της Βουλής .

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Εδώ και δύο μήνες ζούμε στην Αθήνα μια απίστευτη ταλαιπωρία. Καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά οι εργαζόμενοι είναι αδύνατον να πάνε στις δουλειές τους. Το κέντρο της Αθήνας είναι αποκλεισμένο και τα προβλήματα στην οικονομική ζωή του τόπου είναι τεράστια. Είναι τόσο μεγάλα, ώστε δεν αντιλαμβάνεται η ίδια η Κυβέρνηση ότι τα προβλήματα που δημιουργεί αυτό το σχέδιο νόμου σε σχέση μ’ αυτά που επιλύει είναι δυσανάλογα. Το κόστος είναι δυσανάλογο. Διότι τι επιλύεται με το νομοσχέδιο αυτό;
Με ρωτάνε διάφοροι συνάδελφοι και φίλοι «μα, είστε υπέρ των αποκρατικοποιήσεων στις αστικές συγκοινωνίες;». Βεβαίως, είμαστε. Όμως, αυτό είναι αποκρατικοποίηση; Αυτό δεν είναι αποκρατικοποίηση. Αυτό δεν περιλαμβάνεται σε κανένα σχέδιο αποκρατικοποιήσεων. Αυτό είναι μία αναδιάρθρωση ενός κακού συστήματος, χωρίς καμιά εγγύηση ότι αυτό το σύστημα θα βελτιωθεί. Διότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση για το τι θα συμβεί αν ξεφύγουν οι σπάταλες, οι κακές διοικήσεις -και έχετε ιστορία κακών διοικήσεων σαν ΠΑΣΟΚ, όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες- από το όριο του 40%. 

 Τι θα συμβεί; Θα σταματήσουν να λειτουργούν την επόμενη μέρα οι εταιρείες; Δεν θα σταματήσουν. Να σας πω γιατί είστε σπάταλοι; Κύριε Υπουργέ, σαφέστατα υπάρχουν κάποιοι που υπεραμείβονται, αλλά θα σας καταθέσω ορισμένα στοιχεία μόνο για να καταλάβετε ότι όλη αυτή η πολεμική που έχετε ασκήσει το τελευταίο διάστημα στους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες δεν οδηγεί πουθενά… Θα σας πω λοιπόν ότι οι διοικήσεις σας κατάφεραν από το 1994 έως το 2004 στον ΟΑΣΑ να αυξήσουν το μέσο κόστος ανά επιβάτη κατά 29,8% σε μία περίοδο όπου θα έπρεπε αυτό να μειώνεται λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης. Καταθέτω τον σχετικό πίνακα από την ετήσια έκθεση του ΟΑΣΑ.
Επειδή κατηγορείτε ότι έγιναν ρουσφετολογικές προσλήψεις, ότι «ξεχειλώθηκε» το μισθολογικό κόστος το τελευταίο διάστημα, θα σας πω το εξής: Το 2004 η Νέα Δημοκρατία παρέλαβε σύνολο προσωπικού στον ΟΑΣΑ 11.906 εργαζόμενους. Το 2009 οι εργαζόμενοι αυτοί ήταν 11.857. Πού είναι η αύξηση και μάλιστα όταν έχουμε αύξηση των οχημάτων του ΟΑΣΑ από 2.945 σε 3.073; Καταθέτω τον σχετικό πίνακα.
 Να σας πω πως αυξήθηκε το κόστος; Ας πάρουμε μία εταιρεία μόνο, την ΕΘΕΛ. Στο «όργιο» της σπατάλης, στο «όργιο» της κακοδιαχείρισης το οποίο συντελέστηκε επί δικών σας κυβερνήσεων. Μην ξεχνάτε ότι η ΕΘΕΛ είναι μία εταιρεία που συνεστήθη το 1994 όταν «επανακρατικοποιήσατε» τα λεωφορεία και μέσα σε μία δεκαετία, από το 1994 έως το 2004, είχε συνολικά ελλείμματα και ζημίες ένα δισεκατομμύριο ευρώ. «Έτρεχε» δηλαδή με ημερήσιο έλλειμμα 300.000 ευρώ. Θα σας πω εγώ χαρακτηριστικά γιατί «έτρεχε». Παραθέτω τα τιμολόγια. Παραδείγματος χάρη, αγορά ή αναγόμωση πυροσβεστήρων:

Το 2004 ένας πυροσβεστήρας έξι κιλών κόστιζε 6 και 72 ευρώ.
Το 2005 επί Ν.Δ. ο ίδιος πυροσβεστήρας κόστιζε 3 ευρώ.
Το 2004 ο πυροσβεστήρας των 25 κιλών κόστιζε στην ΕΘΕΛ 29 και 32 ευρώ.
Το 2005 ο ίδιος πυροσβεστήρας κόστιζε 9 ευρώ.
Το 2004 ο πυροσβεστήρας 50 κιλών κόστιζε 57 και 38 ευρώ.
Το 2005 επί Ν.Δ. κόστιζε μόλις 11 και 50 ευρώ.
Με τέτοιες διοικήσεις, με τέτοιους ανθρώπους που βάζατε επάνω, που άφηναν εκθέσεις αποθήκης-μπάχαλο, πώς να μην ξεφύγει το έλλειμμα στις αστικές συγκοινωνίες; Καταθέτω τα σχετικά τιμολόγια.
Ήθελα όμως να πω ότι αυτό το νομοσχέδιό σας είναι ατελέσφορο και δεν υπάρχει και εμπιστοσύνη από την πλευρά μας απέναντι στον τρόπο με τον οποίο έχετε διοικήσει γιατί υπάρχουν οι γραφές εδώ πέρα. Αυτά τα αποδείξαμε μόλις τώρα. Είναι ατελέσφορο γιατί δεν αντιμετωπίζει βασικά προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.
Κύριε Υπουργέ, έχετε «στοχοποιήσει» με πολιτικές διώξεις εργαζόμενους στο μετρό, οι οποίοι προσελήφθησαν με τον ίδιο νόμο που προσελήφθησαν και όλοι οι προηγούμενοι εργαζόμενοι, όταν εκκρεμεί το άνοιγμα εφτά καινούργιων σταθμών του μετρό που είναι έτοιμοι. Επειδή δεν έχετε το θάρρος να υπογράψετε την ολοκλήρωση της προγραμματικής σύμβασης με τη SIEMENS, δεν λειτουργούν με αποτέλεσμα και το κυκλοφοριακό και το οικονομικό κόστος να είναι τεράστιο.
Παράλληλα δεν έχετε καμία πρόβλεψη βελτίωσης των συνθηκών του τραμ, πρώτα απ’ όλα επέκτασής του και διασύνδεσής του με τους καινούργιους σταθμούς του μετρό, που θα έφερνε τουλάχιστον κάποιο συγκοινωνιακό έργο στον άξονα από το Φάληρο ως τη Βούλα και παράλληλα πρέπει να υλοποιήσετε επιτέλους αυτό το «πράσινο κύμα». Ακούμε για «πράσινο κύμα», ότι θα περνάνε οι συρμοί του τραμ και δυστυχώς το «πράσινο κύμα» είναι ακόμα «πράσινα όνειρα» διότι θέλεις 55 λεπτά με το τραμ για να φτάσεις από τη Βούλα στο Σύνταγμα.

Τέλος, νομίζω ότι δεν απαντάτε -παρότι βάζετε ολόκληρη διάταξη, καθιστώντας ποινικό αδίκημα τη μη πληρωμή διοδίων- με τεχνικούς τρόπους απέναντι στη λαθρεπιβίβαση και ιδιαίτερα στη λαθρεπιβίβαση στο ΜΕΤΡΟ. Βάλτε μπάρες! Όλα τα μετρό σ’ όλο τον κόσμο δεν λειτουργούν με ελεγκτές, με μπάρες λειτουργούν. Για να μπει ο άλλος θα πρέπει να ακυρώσει το εισιτήριο και να ανοίξει η μπάρα. Το μοναδικό μετρό που δεν έχει μπάρες είναι το δικό μας. Και έπειτα κατηγορούμε τους πελάτες και τους πολίτες ότι παρανομούν, όταν τους έχουμε δώσει όλα τα εφόδια να παρανομούν.
Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι το νομοσχέδιο -και το λέω πάλι- αν αντιμετώπιζε πραγματικά σοβαρά μέσα σ’ ένα πνεύμα ιδιωτικής οικονομίας, ανάπτυξης, αποκρατικοποίησης, συνεργειών ιδιωτικού και δημόσιου τομέα το θέμα των αστικών συγκοινωνιών θα ήταν σοβαρό. Αν αντιμετώπιζε έστω και το μίνιμουμ που είναι η εξασφάλιση της δημοτικής συγκοινωνίας θα ήταν σοβαρό.
Εσείς, όμως, δεν λύνετε ακόμα ούτε το θέμα των δημοτικών συγκοινωνιών. Το ξέρετε ότι οι δημοτικές συγκοινωνίες λειτουργούν χωρίς κόμιστρο; Πάρα πολλοί δήμοι εξυπηρετούν, ιδιαίτερα μέσα στα πλαίσια του περιορισμένου δικτύου που σήμερα προσφέρει ο ΟΑΣΑ, τις ανάγκες των κατοίκων τους. Γιατί αυτοί δεν θα πρέπει να εισπράττουν; Γιατί θα πρέπει να είναι σε μια ταλαιπωρημένη οικονομικά τοπική αυτοδιοίκηση ένα ακόμη πρόσθετο κόστος η συντήρηση μιας δημοτικής συγκοινωνίας;
Ας το δείτε, λοιπόν, το πρόβλημα συνολικότερα και όχι αποσπασματικά, έτσι όπως το βλέπετε μόνο και μόνο για να πείτε στην ΤΡΟΙΚΑ, η οποία σας τράβηξε το αυτί προχθές και σας ξεμπρόστιασε σαν Κυβέρνηση, ότι έχουμε καταθέσει και αυτό το νομοσχέδιο.
Αυτό το νομοσχέδιο λύση δεν θα φέρει, προβλήματα θα συντηρήσει και δυστυχώς καμία ανάπτυξη στις αστικές συγκοινωνίες δεν εγγυάται.
Ευχαριστώ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου