"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Ο Δήμος Γλυφάδας παραβιάζει ευθέως το νόμο και συνιστά μορφή κακοδιοίκησης η μη χρήση των διατάξεων περί εξώδικου συμβιβασμού.


 
 

 

 Προς Δήμο Γλυφάδας
1. Υπόψη Δημάρχου κ. Κ. Κόκκορη
 

Ο Συνήγορος του Πολίτη σας παρακαλεί να θεωρήσετε την υπ’αρ. 48272/21.08.2013 αίτηση του κ. Τράγου ως πρόταση για εξώδικο συμβιβασμό με το Δήμο Γλυφάδας και να προχωρήσετε στην εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 72 παρ. 1 εδ. ιδ Ν. 3852/2010. Άποψη της Αρχής είναι ότι η άρνηση Δήμου να κάνει χρήση των ανωτέρω διατάξεων παραβιάζει ευθέως το νόμο και συνιστά μορφή κακοδιοίκησης.


Είναι προφανές πως θα κατηγορηθείτε για κακοδιαχείριση στο δικαστήριο με την στάση που τηρείται έως και σήμερα. Αναμένω άμεσα γραπτώς τις απαντήσεις σας, σχετικά με το τι προτίθεστε να κάνετε με το πιο πάνω θέμα.
 
 
20 Σεπτεμβρίου 2013
Αριθμ. Πρωτ.: 171964/37716/2013
                                               
Προς Δήμο Γλυφάδας
1. Υπόψη Δημάρχου κ. Κ.Κόκκορη
2. Υπόψη Προέδρου Οικονομικής Επιτροπής
Άλσους 15
16675 – ΓΛΥΦΑΔΑ

Θέμα: Μη εφαρμογή σχετικών διατάξεων σε αίτημα αποζημίωσης λόγω πτώσης δέντρου σε σταθμευμένο όχημα


Αξιότιμοι κύριοι,

    Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του βάσει των άρθρων 3 και 4 του Ν. 3094/2003 (ΦΕΚ 10Α) «Συνήγορος του Πολίτη και άλλες διατάξεις», εξετάζει την αναφορά του κ. Γεώργιου Τράγου, η οποία υπεβλήθη στις 06.09.2013 και έλαβε αριθμό φακέλου 171964/2013. Με την ως άνω αναφορά, ο κ. Τράγος ζητά την παρέμβαση της Αρχής προς το Δήμο σας προκειμένου να γίνει αποδεκτό το αίτημά του για χορήγηση αποζημίωσης λόγω εκτεταμένης ζημίας που υπέστη το αυτοκίνητό του από πτώση δέντρου. 
    Όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της αναφοράς, ο ενδιαφερόμενος σας απηύθυνε σχετικά τις από 11.08.2013 (αρ.πρωτ. 48272/21.08.2013) και 05.09.2013 επιστολές του με συνημμένα το υπ’αρ.πρωτ. 1020/2/6797 Απόσπασμα Συμβάντος από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής, το υπ’αρ. 1077701 Δελτίο Παροχής Βοήθειας του 8ου Πυροσβεστικού Σταθμού Αθηνών, καθώς και έκθεση πραγματογνωμοσύνης από ιδιωτικό συνεργείο αυτοκινήτων. Στην απάντηση που αποστείλατε με αρ.πρωτ. 48275/06.09.2013, ενημερώνετε τον κ. Τράγο ότι ο μόνος τρόπος να ικανοποιηθεί το αίτημά του για καταβολή αποζημίωσης  είναι να υπάρξει τελεσίδικη δικαστική απόφαση η οποία να δεσμεύει το Δήμο ως προς την εξόφληση της οφειλής. Επισημαίνετε επίσης ότι, σύμφωνα με σχετικές πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η καταβολή αποζημιώσεων από Δήμους σε ιδιώτες για διάφορους λόγους δεν είναι νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου αρμοδιότητα των Δήμων να καταβάλλουν με αυτεπάγγελτη ενέργεια αποζημιώσεις στους πολίτες.
     Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και συγκεκριμένα με το άρθρο 72 παρ. 1 εδ. ιδ Ν. 3852/2010, όπως το εδάφιο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 6 παρ.5 του Ν.4071/2012, παρέχεται η ευχέρεια στους Δήμους να προβαίνουν σε εξώδικο συμβιβασμό κατόπιν απόφασης της οικονομικής επιτροπής μέχρι του ποσού των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ ή σε περίπτωση ποσού που υπερβαίνει τις 30.000 ευρώ, κατόπιν σχετικής εισήγησης της οικονομικής επιτροπής στο δημοτικό συμβούλιο. Δυστυχώς, όπως φαίνεται και από την απάντησή σας στον κ. Τράγο, οι Δήμοι «παραλείπουν» να ενημερώσουν τους πολίτες για το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ως άλλοθι για την άμεση απόρριψη των σχετικών αιτημάτων την μέχρι πρότινος αρνητική στάση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως προς τη θεώρηση των χρηματικών ενταλμάτων που αφορούσαν αποζημιώσεις πολιτών βάσει της αντικειμενικής ευθύνης των άρθρων 105-106 ΕισΝΑΚ.
     Ωστόσο ακόμη και το Ελεγκτικό Συνέδριο, παρά το γεγονός ότι η στάση του εξακολουθεί να μην είναι ενιαία, έχει με πράξεις του αναγνωρίσει ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός παρέχει νόμιμο έρεισμα για την αξίωση του ζημιωθέντος κατά του Δήμου και ως εκ τούτου για την εντελλόμενη δαπάνη (Πράξεις VII Τμήματος, Ελ.Συν. 114/2009, 49/2010/264/2011 και 268/2011). Συνεπώς, η άρνηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν μπορεί να θεωρείται εκ των προτέρων δεδομένη.
      Κατόπιν των ανωτέρω ο Συνήγορος του Πολίτη σας παρακαλεί να θεωρήσετε την υπ’αρ. 48272/21.08.2013 αίτηση του κ. Τράγου ως πρόταση για εξώδικο συμβιβασμό με το Δήμο Γλυφάδας και να προχωρήσετε στην εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 72 παρ. 1 εδ. ιδ Ν. 3852/2010. Άποψη της Αρχής είναι ότι η άρνηση Δήμου να κάνει χρήση των ανωτέρω διατάξεων παραβιάζει ευθέως το νόμο και συνιστά μορφή κακοδιοίκησης.
     Εν αναμονή της απάντησής σας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία σας και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.
Με εκτίμηση

Μαίρη Κοτρωνιά
Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη



πηγη, περισσότερα :www.glyfadaweb.gr
 
 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου